Náhradní plnění 2018

Náhradní plnění 2018

I pro rok 2018 stále platí povinný podíl pro zaměstnavatele s více jak 25 zaměstnanci. Těm vzniká povinnost zaměstnávat OZP pracovníky v 4% podílu k celkovému počtu zaměstnanců. Podívejte se, jak lze tuto povinnost splnit v roce 2018.

I v roce 2018 zůstávají aktuální tři způsoby, jak splnit povinný podíl. Ten se týká všech zaměstnavatelů, kteří mají více jak 25 zaměstnanců.

Možnosti splnění povinného podílu jsou následující

  • Sami vytvoříte vhodné pracovní místo pro OZP a zaměstnáte požadovaný OZP počet pracovníků (4% z celkového počtu zaměstnanců)
  • Odeberete služby, zboží či zakázky od dodavatele náhradního plnění
  • Odvedete finanční částku státu

Veškeré možnosti lze různě kombinovat. Sami si tak můžete spočítat, jaká cesta splnění povinného podílu je pro Vás nejvhodnější.

  • Pro splnění povinného podílu s náhradním plněním za jednoho OZP, kterého nezaměstnáváte, zaplatíte 7 násobek průměrné měsíční mzdy.
  • Odvod státu Vás přijde na 2,5 násobek průměrné měsíční mzdy. Tato cesta je ovšem nejméně výhodná, jelikož z ní Vaše firma nebude mít žádné výhody.

Služby, které lze odebrat v rámci náhradního plnění

  • Fyzická ostraha
  • Lokální a vzdálený monitoring
  • Úklid a hygienický servis
  • Recepční služby

 

Změny podle novely zákona

Dodavatelé můžou poskytovat pro účely plnění povinného podílu své výrobky a služby pouze po splnění podmínky zaměstnávání více než 50% zaměstnanců, které jsou osobami se zdravotním postižením.

Dále musí dodavatelé nejpozději do třiceti kalendářních dnů od zaplacení poskytnutého plnění vložit informace do příslušné elektronické evidence. Až poté si může odběratel započíst náhradní plnění.

Součástí již zmíněné elektronické evidence je čtvrtletní přepočtený počet zaměstnanců dodavatele, kteří jsou osobami se zdravotním postižením.

Údaje elektronické evidence

  • identifikační údaje dodavatele a odběratele,
  • cenu dodaných výrobků, služeb či realizovaných zakázek bez DPH,
  • datum dodání výrobků, služeb nebo realizace zakázek,
  • číslo dokladu, jímž byla vyúčtována dodávka výrobků, služeb nebo zakázek,
  • datum zaplacení,
  • čtvrtletní přepočtený počet zaměstnanců dodavatele, kteří jsou osobami se zdravotním postižením.

Proč náhradní plnění

  1. Náhradním plněním podpoříte zaměstnávání OZP
  2. Ušetříte na zbytečných výdajích ve formě odvodu státu
  3. Pomůžete optimalizaci Vašich podnikových nákladů

Náhradní plnění v roce 2024

Pokud Vás zajímají nejaktuálnější informace, navštivte stránku Náhradní plnění pro rok 2024, kde naleznete aktuální informace, rady a doporučení.

Náhradní plnění 2024 můžete odebírat u firmy D.I.SEVEN 

Chcete odebírat služby pro náhradní plnění?

Kontaktujte nás:

https://www.diseven.cz/kontakty/

Mohlo by vás zajímat

Jak řešit NP 2012

Náhradní plnění 2024

2. 1. 2024

Díky nákupům služeb a výrobků od firem, které zaměstnávají pracovníky OZP, podpoříte nejen jejich práci, ale navíc i dosáhnete daňové úspory ve formě náhradního plnění.

více info
Jak řešit NP 2012

Náhradní plnění 2023

13. 12. 2022

Díky nákupům služeb a výrobků od firem, které zaměstnávají pracovníky OZP, podpoříte nejen jejich práci, ale navíc i dosáhnete daňové úspory ve formě náhradního plnění.

více info
Jak řešit NP 2012

Náhradní plnění 2022

13. 12. 2021

Díky nákupům služeb a výrobků od firem, které zaměstnávají pracovníky OZP, podpoříte nejen jejich práci, ale navíc i dosáhnete daňové úspory ve formě náhradního plnění.

více info